מלא את הטופס ושפים נבחרים יחזרו אליך עם הצעת מחיר

ללא כל התחייבות !

* המסומן בכוכבית אלו שדות חובה

מסעדות חדשות לשנת 2022

תחום הקולינריה מתפתח בישראל – מסעדות חדשות לשנת 2022

"למרות הקשיים של ענף המסעדנות בזמן הקורונה, תחום הקולינריה הוכיח שהוא כאן כדי להישאר" – כך קובעים באתר YNET בכתבה בה הם מספרים על מסעדות חדשות שעומדות להיפתח בשנת 2022.
אנו בפורטל השפים של ישראל מודעים היטב שתחום הקולינריה התמקדם לו היטב במרכז התודעה הישראלית.
הישראלים רוצים לאכול טוב, ליהנות מטעמים וניחוחות, מחוויה חושית מלהיבה, מהגשה מפנקת וממקצועיות שאינה מתפשרת בעניין איכות המצרכים מהם מוכן האוכל.
אלא שהישראלים למדו שלא תמיד חייבים לצאת למסעדה.
שאפשר לשכור מקום ולהביא שף פרטי שיפנק את החך שלכם ושל אורחיכם בדיוק כמו שאתם רוצים.
שאפשר לארגן את הבית, את הגינה, את המרפסת ולארח בהם את האירוע הבא שלכם כשעל הקולינריה מופקד שף פרטי מקצועי.

ולמי שמעוניינים לצאת למסעדה בשנת 2022, קבלו כמה מהמסעדות ששפים עומדים לפתוח השנה, מתוך הכתבה:


בעיצומו של משבר הקורונה לרגע היה נדמה שמסעדות זה עסק שהולך להיעלם מהנוף. תחום המסעדנות, שידע טלטלות רבות עוד לפני פרוץ הקורונה, היה גם ככה עסק בעייתי בשנים האחרונות והסגרים שהיו בתוספת ההגבלות, הובילו מסעדות רבות אל פי תהום.

קפלה

הבר החדש קפלה: נוף לכל תל אביב
(צילום: אריאל עפרון)
אבל אז הגיעה שנת 2021 ומסעדנים התחילו להבין שאפשר לעבוד ולהפעיל מערך של מסעדה גם לצד הקורונה. ומה זה אומר בפועל? פחות מסעדות פאר, ויותר אוכל רחוב; פחות שירות של מלצרים לשולחנות, ויותר שירות עצמי; פחות תפריטים מורכבים, ויותר תפריטים מצומצמים ופשוטים להכנה.
אז הקולינריה כאן כדי להישאר, ולא סתם להישאר אלא אפילו לפרוח: פותחים את 2022 עם רשימת מסעדות חדשות ודוכני אוכל שווים שכדאי להכיר.
מסעדות חדשות בתל אביב
קפלה
בקיץ שעבר נפתחה מסעדת פופ אנד פופ בעיצובו של ג'ורג'יו ארמני בקומה ה-14 של מגדלי חג'ג' בתל אביב וזמן קצר לאחר מכן נפתחה גם הקונדיטוריה המצוינת בקומה הראשונה בהובלת עופר בן נתן. עכשיו, נפתח ממש מול המסעדה היוקרתית בר לאונג' עם נוף פנורמי משגע לכל תל אביב, ועיצוב שמזכיר לופט ניו יורקי מחוספס המשלב בטון חשוף וגרפיטי על הקירות.
קפלה, הבר בעל השם הפולחני, מציע קולינריה מעודכנת וקוקטיילים מושקעים. כמו בפופ אנד פופ, גם כאן עומד מאחורי התפריט שף שחף שבתאי שמחבר בין סגנונות ומביא את הטריות והוורסטיליות של מאפייה משובחת לצד דגים נאים, פירות ים וחומרי גלם אקזוטיים.
בין המנות תוכלו למצוא סלט קיסר עם שקדים, איולי פלפל קמבודי וגבינת תום (59 שקלים); סלק וארטישוק צלויים על טחינה תירס, ארטישוק אלה רומנה ובזיליקום (63 שקלים); סלמון ביוזו, דבש, מיסו לבן מאודה בכוסברה ואגוזי לוז שומשום (64 שקלים); כיסוני בשר אסיאתיים עם בשר מפורק, תירס, קוקוס ובזיליקום (68 שקלים); טוסט רוסטביף עם רוטב שום, חסה אייסברג וטרשי בצד (68 שקלים); פוטטו וודג'ס עטופים ברוטב ברביקיו יפני ובצל ירוק (36 שקלים) ועוד.
בבר הקוקטיילים משקאות מחומרי גלם מקומיים, פירות טריים, תזקיקי ענבים, ריבות, סברס טרי שנטחן במקום ואפילו אבוקדו. למקום יש גם בר סודי פנימי שאפשר להיכנס אליו רק עם קוד, ומרפסת היקפית משגעת עם בר חיצוני. הכי ניו יורק שאפשר למצוא בתל אביב.
הארבעה 28, המגדל הדרומי במגדלי חג'ג' תל אביב. הזמנות דרך עמוד הפייסבוק והאינסטגרם. לא כשר
ג'וס
לאחר שמסעדת "שחקי שחקי" בטשרניחובסקי נסגרה, נפתח במקומה בר יין חדש. המסעדן ואיש חיי הלילה הוותיק שמעון משל (אורקה, קפה נח, מיניבר, פיקוק ועוד), החליט לשנות את פני המקום שבבעלותו וליצור בר יין קז'ואלי עם מטבח שף ששואב את השראתו מצרפת.

אדר לוטן

שף אדר לוטן
(צילום: אביגיל עוזי)
לטובת השינוי, הזמין משל את השף הצעיר אדר לוטן שיצר תפריט המבוסס על סגנון אותו הוא מכנה "ניאו-ביסטרו פריזאי", שכולל מנות קטנות של דליקטסים כמו פטה כבד וחמוצים, פדרונס, בוראטה ובייבי סלקים מקורמלים, רוסטביף וזרעי חרדל מותססים, סלט קיסר לאכילה בידיים, ברזאולה הומייד או אנשובי וקרם פרש.
כל אלו מוגשים לצד מנות מורכבות יותר המקדשות את חומרי הגלם העונתיים כמו מולים בחמאת קימצ'י, דג נא וליים קושו, בייבי תמנונים על קטשופ סלק ושמנת חמוצה, דג בגלייז מיסו תוצרת בית על קרם חמציצים וקריספי מרווה, תאנים קרועות על טחינה אגוזי לוז וגבינת כבשים קשה או טרין שורש סלרי ורוטב פלפלת ועוד.
לבין אם מדובר בבצקים או במיסו וסויה מקומיים, החמצות ויישון של חומרי גלם. תפריט היין שם דגש על יצרנות ביו-דינמית, עם כמה שפחות התערבות בייצור היין, לצד יינות "עולם ישן" מאירופה הקלאסית ואזור הבלקן, עם כ-400 סוגי יינות, וכ-40 יינות שניתן גם להזמין בכוסות. השירות והחוויה במקום משתדלים להיות יומיומיים ונינוחים – בכניסה אין מארחת ואפשר להגיע רק לדרינק ונשנושים, או לארוחת ערב מלאה.
טשרניחובסקי 4 תל אביב, 03-7744511. לא כשר
פיצה דון ג'וזפה
בחלל ששימש בעבר את מסעדת טפאו הוותיקה, שנסגרה במהלך הקורונה, נפתחה לפני כשנה חנות יין מעניינת מאוד, ועכשיו נפתחה במקום גם פיצרייה המגישה פיצה מבצק מחמצת שעובר התפחה של 72 שעות. הפיצה הזאת מגיעה בגודל בינוני והיא נאפית בתנור אבן איטלקי.

דון ג'וזפה פיצה

(צילום: מיטל סולומון)
בתפריט תמצאו פיצות כמו פיצה יפואית – פיצה לבנה עם שום, תימין, מוצרלה, עגבניות מיובשות וזיתים; חצ'אפורי עם שלל גבינות וביצה; פיצה בלקנית – עם חציל קלוי, גבינת פטה, פלפל חריף; פיצה מרגריטה; פיצה ביאנקה עם רוטב אלפרדו, מיקס פטריות ופרמזן; ולקינוח יש מאפה שהוא שוס – בצק פיצה עם שוקולד נוטלה, מרשמלו ובננה. הנמנעים מפחמימות ימצאו שם גם סלט קפרזה עם בלסמי מצומצם.

דון ג'וזפה פיצה

(צילום: מיטל סולומון)
את הפיצה תוכלו לקחת לרחבה החיצונית של כיכר גבעון או לשבת איתה על הבר שנשמר בחלל מימי טפאו העליזים. ושימו לב לזה – תוכלו לקנות יין וללגום אותו במקום ללא שום דמי חליצה. משלוחים עם תן ביס וגם וולט לרחובות הקרובים לאזור המסעדה.
מחירים: פיצה מרגריטה ובקבוק יין (לבחירה מ-12 סוגים) 110 שקלים; 2 פיצות עם בקבוק יין 170 שקלים.
הארבעה 16 תל אביב, 051-2288416. כשר
סביצ'ה בכרם
שוק הכרמל התחדש במזללת רחוב המבוססת על המאכל הפרואני הידוע סביצ'ה – דג כבוש בכל מיני וריאציות עם ירקות ותבלינים שונים. מאחורי המקום עומדת נוי סירקוביץ', בעלת ניסיון באירוח במקומות כמו מון והוטל מונטיפיורי. בזמן הקורונה נוי החלה להכין סביצ'ה בביתה שבכרם התימנים, שהפך ללהיט בשכונה. בשלב מסוים היא התחילה לעשות משלוחים, ומשם הדרך למקום משלה בשכונת מגוריה הייתה קצרה.

סביצ'ה בכרם

(צילום: יעקב בלומנטל)
סביצ'ה בכרם מבוסס על התוצרת הטרייה של שוק הכרמל – ירקות טריים ועונתיים, תבלינים שנטחנים במקום וכמובן דגה טרייה היישר מהים. כל מנה נעשית במקום בעת ההזמנה. סירקוביץ' פיתחה חמישה שילובים מנצחים של חמוץ, מתוק, פריך וספייסי – שמרכיבים תפריט של חמישה סוגי סביצ'ה קבועים, ולצידם מנות ספיישל שמתחלפות מעת לעת. לצד כל סביצ'ה מוגשת פחמימה קראנצ'ית לביס מושלם.
בין המנות: מנה מקסיקנית עם דג, מנגו או קיווי, תלוי בעונה, אבוקדו, כוסברה, רוטב לימון טבסקו ונאצ'וס בצד (42 שקלים); מנה ים תיכונית עם דג לברק, ענבים, זיתי קלמטה, עירית, יוגורט יווני 10%, פלפל ירוק חריף וסומק, ברוטב לימון-זעתר ופיתה קראנץ' בצד (45 שקלים); מנה יפנית עם סלמון, אצות וואקמה, תפוז ואפונת ווסאבי לצד דגי אורז מטוגנים (48 שקלים) ומנה ארגנטינאית של שייטל קצוץ עם סלסה, תירס קלוי וחריף (55 שקלים). את תפריט הסביצ'ה מלווים קוקטיילים צבעוניים.
חיים חבשוש 31 שוק הכרמל תל אביב, 03-7308866. לא כשר
FISH KITCHEN
הקבוצת שעומדת מאחורי מסעדת MEAT KITCHEN משיקה את FISH KITCHEN – מסעדת שף כשרה המבוססת על דגים, עם מכשור גסטרונומי מתקדם ובטכניקות בישול מודרניות.
השף אלעד לוי הרכיב תפריט המבוסס על מנות קלאסיות בשילוב חומרי גלם ים-תיכוניים, ירקות ופירות העונה, תבלינים ובצקים בעבודת יד. בתפריט יש למשל טונה אדומה צרובה על גספצ'יו עגבניות שרי עם אוכמניות טריות, נענע וכוסברה (68 שקלים); לוקוס צרוב על קצף אפונה וקרם פרש (84 שקלים); טליאטלה עגבניות, טונה מעושנת וסלק (82 שקלים) ופילה דניס על קרם ערמונים עם טורטליני שום וקוביות דלורית בחמאת שום (130 שקלים).
התעשייה 10 תל אביב, 03-5629900. כשר
מסעדות חדשות מחוץ לתל אביב
רוחאן
רוחאן היא מסעדה ירושלמית חדשה שהיא גם בר קוקטיילים, בהובלתו של שף אוראל קמחי. המסעדה שוכנת במלון בראון JLM, מלון הבוטיק החדש של רשת מלונות בראון באזור ממילא היפה והשופע שופינג ואטרקציות תיירותיות מסביב. התפריט חלבי כשר והמנות מותאמות לחלוקה ומשלבות בין חומרי הגלם הירושלמיים לבין מטבח אירופי מודרני שקרוב לליבו של קמחי ממסעדת פופינה הוותיקה שלו.

רוחאן

(צילום: אנטולי מיכאלו)
בין המנות: קרפצ'יו דלעת מוחמצת ושורש סלרי עם פרמזן, פאף עדשים ושמן זית (63 שקלים); פלמידה כבושה, ברד פודינג, גבינות ותימין עם קרם פרש (67 שקלים); סיגר דג ובצל מקורמל עם טחינה וסלט עגבניות פיקנטי (72 שקלים); פילה בר ים עם אורז אסור, ירוקים וחמאת עגבניות שרי (105 שקלים) ומז'וז'ין, לברק עם גבינות ברינזה וצנוברים, רוויון עשבים (88 שקלים).

אוראל קמחי מלון קרלטון פופ אפ

שף אוראל קמחי
(צילום: חיים יוסף)
את תפריט הקוקטיילים יצרה המיקסולוגית נועם שרת עם חומרי גלם המאפיינים את הארץ בכלל ואת ירושלים בפרט, למשל קוקטייל "מרטיני ירושלמי" המורכב מג'ין ירושלמי של ט'ינקרס, ורמוט יבש של יוליוס, נגיעת ערק וזיתים מהשוק. בשבועות הקרובים תוגש במקום ארוחת בוקר שגם היא מבית היוצר של קמחי עם מנות ביצים מיוחדות, דגים נאים וכבושים, פלטת גבינות, סלטים וירקות טריים.
מלון בראון JKM, הלל 41 (פינת בן סירא ירושלים, 050-5885434. כשר בהשגת צהר
רוז'
בספטמבר האחרון, לאחר כמעט עשור של בנייה, נפתח מלון פרא באחד המקומות ההיסטוריים ברמת הגולן – בית המכס, והצטרף לגל מלונות היוקרה שנפתחו כאן בשנה האחרונה. השבוע נפתחת מסעדת רוז' הממוקמת במרכז המלון ומשקיפה אל הרי הגליל והכנרת. רוז' בצרפתית זה בזלת, והמסעדה נקראת כך על שם אדמת רמת הגולן והיא תתמקד באוכל מקומי ובגידולים חקלאיים מהאזור, לצד מבחר מרשים של יין מקומי.

רוז' מלון פרא

(צילום: איה בן עזרי)
על התפריט מנצח שף רועי דורי שעבד במסעדות תל אביביות כמו משייה ו-L28 והוא יציע ארוחות בוקר, צהריים וערב. ארוחת הבוקר מבוססת על מנות ביצים, לחמים טריים הנאפים במקום, טאפאסים עונתיים ומיצי פירות מהמושב הסמוך (125 שקלים לסועד). תפריט הצהריים מוגש בגוון חורפי עם מנות כמו קדרת בשר (65 שקלים), פורל מנחל דן (65 שקלים) או פסטות בעבודת יד (54 שקלים). ארוחת הערב היא גולת הכותרת של המקום ולה תפריט רחב עם מנות טאבון כמו סלק בגבינה, דלעת שרופה עם קצת שקדים, סטייק כרוב ומנות עיקריות המורכבות מבשר, דגים וירקות שמוגשות באופן יצירתי כמו ספריבס טלה מהמעשנה (96 שקלים), פילה ברמונדי מהדן (114 שקלים) או ריזוטו דלעת ויין לבן (62 שקלים).

רוז' מלון פרא

(צילום: איה בן עזרי)
יש גם תפריט קינוחים עם כמה חומרי גלם יוצאי דופן כמו קרם ברולה מארטישוק ירושלמי ותימין או מוס שוקולד עם צ'ילי חריף ומלח אטלנטי (50-54 שקלים). תפריט המשקאות של המסעדה מבוסס גם הוא על ההיצע המקומי עם תזקיקים מקומיים, בירות ממבשלות בגולן, וויסקי וג'ין של יצרנים קטנים מהצפון, יינות מיקבי האזור ותפריט קוקטיילים עם שמות בהשראת הנוף המקומי כמו אש וולקנית, סירה קוצנית, נגרוני חרמון ועוד.
ארוחת בוקר 8:00-11:00, ארוחת צהריים 13:00-17:00, ארוחת ערב 18:30-22:00.
מלון פרא, בית המכס, צומת הכבישים 91 ו-888 רמת הגולן, 077-3311222, לא כשר
מישלה
שף יוגב ירוס ("מטבחצר", "הוטל דה ויל") מביא איתו לקריית אונו ניסיון רב במטבח האיטלקי כשברזומה שלו חמש שנים במסעדת מל ומישל, מהמסעדות האיטלקיות הטובות שהיו בתל אביב. אחרי עשור שבו נתן ייעוץ קולינרי, הוא חוזר למטבח של מסעדת מישלה בקריית אונו, עיר מגוריו, שאת הקמתה ליווה בעבר. מישלה היא מסעדה שכונתית נעימה עם תפריט איטלקי שמשתדל להיצמד לקלאסיקות ומעתה גם עם טביעת אצבעו של ירוס.

מישלה

(צילום: דן לב)
בתפריט מנות ראשונות המבוססות על ירקות וסלטים (28-64 שקלים), פיצות שנאפות בתנור אבן ענק (48-74 שקלים) הממוקם במטבח החצי פתוח של המסעדה, אנטיפסטי, פסטות טריות (58-78 שקלים) ועוד. הבצק הכפרי של הפיצה עשוי משילוב של קמחים איטלקיים לבנים ומלאים, שמרים טריים ומחמצת שמוסיפה לתיבול, והגבינה של משק עברי. בתפריט ארוחת הערב יוגשו מנות כמו טורטליני תרד וריקוטה, קדרת כתף עגל ביין אדום עם ניוקי תפוח אדמה ועלי קייל, או פסטה אניולוטי במילוי קרם תירס מתוק בחמאה ופטריות צלויות.
שלמה המלך 2 קרית אונו, 03-5030535. לא כשר
Liamor
לימור עמר היא יד ימינו של מאיר אדוני, היא הקימה וניהלה מטבחים בארץ ובעולם, לאחר שהתחילה בכתית, עברה לניו יורק לשנה, הקימה את לילה בברלין, את סילאן בברצלונה (שהוקפא מאז הקורונה) ואת סאמנה בקייב. בשנה האחרונה היא חזרה הביתה לבאר שבע, למשפחה ולבן הזוג, והחליטה ליצור מקום של אוכל שמשחזר כמה מהאלמנטים שיצרה וחוותה בהרפתקאותיה הקולינריות מסביב לעולם.
ליאמור הוא מקום של ארוחות אינטימיות ומוקפדות. "קראתי לזה 'סטודיו אוכל'", מספרת עמר, "מקום שאני יכולה לבשל בו בצורה שאני מאמינה, 'וואן וומן שואו'. אני עושה את הקניות, את האוכל, את האירוח, את הניקיון, את ההגשה. רק ככה אני יכולה להעביר את החוויה המדויקת ולהביא את עצמי לידי ביטוי". מדובר בחלל אחד עם מטבח פתוח, במבנה לשימור בעיר העתיקה, עם מקום ל-12 סועדים ואוכל שעמר מכנה בזהירות "מטבח ישראלי חדש" שמבוסס על מנות מוכרות, אוכל מקומי – ערבי ישראלי, בכל מיני אינטרפטציות למאכלים שפגשה בעולם כמו חומרי גלם ספרדיים או טכניקות של מטבח עילי.
מנות הפתיחה הן מנות חלוקה כמו עלי גפן, ריבת הבנרו, ריקוטה ביתית, חצילים בגרסה לבנונית, לחמי מחמצת והמנות העיקריות הן מנות פיין דיינינג אישיות ומוקפדות. הארוחות והתפריט מתפרסמים בפרופיל האינסטגרם היפהפה של עמר לקראת כל אירוע. שווה לעקוב.
באר שבע, הזמנות ב-050-9278590. כשר
Hamber Burger Comber
בכפר נחף, מול כרמיאל, נפתחה בימים אלו מסעדת המבורגרים חדשה שמשלבת בין המטבח האמריקאי לבין אוכל ים תיכוני. בראש המסעדה עומד שף היתם מצרי, שלו ניסיון רב שנים בעבודה עם בשר ובמטבח השאמי. מצרי אמנם מציע בתפריט גרסאות אמריקאיות לבורגרים, אבל יש גם כמה מנות שנוצרו בהשראת מרקש, טריפולי ואפילו נורמנדי. מרקש בורגר עשוי מבשר עגל טרי וטחון במקום, בשילוב שווארמה כבש וצנוברים (54 שקלים), טריפולי בורגר עשוי בשר כבש עם שומן טלה (65 שקלים), בורגר שאטו מוגש עם כבד אווז וריבת בצל (84 שקלים) ועוד.
לצד ההמבורגרים יצר מצרי תפריט של מה שמכונה "קומפיר" – מעין סטריט פוד פופולרי בטורקיה המבוסס על תפוח אדמה מוקרם וממולא בכל מיני תוספות, חלקן מיוחדות כמו שרימפס צרוב על הפלאנצ'ה. במקום יש גם כמה טעמים מיוחדים של צ'יפס, ביניהם צ'יפס ארוך במיוחד בסגנון קוריאני וצ'יפס עם גבינת צ'דר מותכת.
כפר נחף גליל מערבי, 04-9122295 / 052-6409226. לא כשר
תמרלין
במשק החקלאי של משפחת תמרלין מנהלל מגדלים כבר ארבעה דורות עגלות מובחרות לשיווק. כעת ניר תמיר, מבנות המשפחה, הצליחה לשכנע את משפחתה להיכנס להרפתקה קולינרית עם שותפים נוספים מהעמק ולפתוח מסעדה ואטליז שמבוססים באופן בלעדי על הבשר הטרי והמשובח של המשפחה. אחד השותפים והיועץ הקולינרי של המקום הוא איש הבשר, השף ירון קסנטבוים, שמדי פעם מגיע לתדרך את הצוות, למקרה שחלק מהמנות אולי יהיו מוכרות לכם מהתפריט של מסעדת הבשר M25 בתל אביב.

שף יועץ: ירון קסטנבוים

שף יועץ: ירון קסטנבוים
(צילום: ירון ברנר)
הלוקיישן משגע – המסעדה בנויה עם תקרות עץ גבוהות ופונה למרחבים הפתוחים של שדות העמק הירוקים, עם מקומות ישיבה בפנים ובחוץ. בתפריט, המוקדש כולו לבשר, תמצאו מנות כמו שווארמה מעושנים עם סלסת עגבניות על טחינה, אוסובוקו, סופלאקי, המבורגר וכמובן נתחים לפי משקל שאותם בוחרים בוויטרינה של האטליז. בקרוב תיפתח כאן מעדנייה עם מיטב התוצרת המקומית של העמק.
נהלל, 077-7242042. לא כשר
עבריאני
מסעדה איטלקית משפחתית ונעימה ברעננה עם תפריט איטלקי למהדרין שכולל פיצות, פסטות, סלטים ומנות ראשונת איטלקיות קלאסיות, בחצר נעימה ובאווירה משפחתית חמימה. מאחורי המקום עומד עמנואל דיין, מסעדן שמחזיק מסעדות בפריז ובניו יורק, שעשה עלייה מצרפת ופתח את קפה האנוי בתל אביב.
במקום יש פיצות עם כל מיני תוספות, החל ממרגיטה קלאסית (64 שקלים) ועד פיצה ארבע גבינות (75 שקלים), פוקאצ'ה בעבודת יד (20 שקלים) שאפשר לשלב עם בוראטה (68 שקלים) או עם סלטים כמו קפרזה (52 שקלים), פאטוש (47 שקלים) או סלט דונה שמוגש עם חסות, סלקים צלויים וקממבר בשלה (64 שקלים).

עמנואל דיין

עמנואל דיין: מסעדות בכל העולם ועכשיו גם ברעננה
(צילום: יח״צ)
יש פסטות קלאסיות כמו פומודורו (52 שקלים) וקאצ'ו אה פפה (59 שקלים), אבל יש גם וריאציות נועזות כמו קברוטונו עם טונה מעושנת, אנשובי וצלפים (69 שקלים). ולמי שתהה מה אומר שם המקום אז נספר שהשם "עבריאני" מופיע בכתביו של ז'בוטינסקי לאחר שחזר לישראל נפעם מביקור באיטליה ואמר שיקרא לבנו עבריאני – שם עברי במצלול איטלקי מובהק.
אחוזה 71 רעננה, 09-7425050. כשר
זוס
בהשקעה אדירה של למעלה מחמישה מיליון שקלים, נפתחה בדצמבר האחרון מסעדת הענק "זוס" בשדרות הנשיא בחיפה – מעוצבת, מושקעת ועם נבחרת של כוכבים קולינריים. השף צ'רלי פדידה הופקד על האוכל, מוש בודניק על הקוקטיילים ומנהל המסעדה הוא עומר קידר, שעבד בעבר במסעדת טוטו בתל אביב. מאחורי המיזם עומד ערן לוי, הבעלים של רשת המסעדות טאטאמי.

זוס

(צילום: דניאל לילה)
פדידה לקח את התפריט לכיוון ים-תיכוני, עם דגש על המטבח היווני עם מנות כמו ספנקופיתה – מאפה פריך עשוי בצק פילו במילוי תרד מוקפץ וגבינות, מוגש עם מטבל עגבניות שרי צהובות מעושנות (52 שקלים); סשימי של מוסר ים צרוב, קרם גזר פיקנטי ופלפלים קלויים (58 שקלים); קונפי שוק אווז בצלייה ממושכת עם קרם תפוחי אדמה וגזרים צבעוניים ובמיה מהטאבון (95 שקלים), פואסון דה מרסיי – פילה לוקוס לבן צלוי עם שמן זית ואוזו מוגש על תבשיל כרישה (162 שקלים) ועוד.
מנת הדגל של המקום היא נתח טומהוק באש חיה, עם עצם ארוכה, במשקל 1 ק"ג ו-300 גרם, שצלוי במידת עשייה מדיום. בהזמנת המנה השף יוצא אל השולחן ופורס את הנתח המרשים לעיני האורחים (52 שקלים ל-100 גרם).
שדרות הנשיא 134 חיפה, 04-8677783. לא כשר
בלאק איירון ומחנה אסאדה
בבלאק איירון מתמקדים בנתחי וואגיו, ובניסיון להציע בשר משובח במחירים נוחים יותר מרוב מסעדות הבשר הכבדות והיוקרתיות. במקום מתנגנת מוזיקה קצבית, האווירה צעירה ותוססת והתפריט מצומצם – ומציע מספר נתחי וואגיו בשיטות צלייה שונות ובמשקלים שונים.

בלאק איירון

(צילום: אסף קרלה)
וואגיו הוא זן בשר יפני הידוע בשיוש יוצא הדופן שלו, המאפשר להגיש נתחים לא שיגרתיים ובעלי טעמים עמוקים כמו דנבר קאט, פלאט איירון ועוד. במקרה של בלאק איירון, הבשר מגיע מגידולים מיוחדים בצפון הארץ.
המסעדה החדשה בניהולם של אתי וירון ישפה, מוותיקי אנשי הקולינריה הירושלמית, מצטרפת למסעדת אוכל הרחוב "מחנה אסאדה", שנפתחה גם היא לא מזמן בשוק מחנה יהודה ומציעה כמה סוגי בשרים שניתן להזמין בתוך חלה קלועה או על גבי צ'יפס, ביניהם שניצל וואגיו, פלאט איירון סטייק, נקניקיות צ'וריסו מבשר וואגיו קצוץ, אסאדו ועוד.

אסאדה

(צילום: גיל אבירם)
בלאק איירון, אגריפס 80 ירושלים, 02-5465650. כשר מחנה אסאדה, אגריפס 80 ירושלים, 02-5436433. כשר
פלומינו
לפני כחודשיים נפתחה בירושלים מסעדה איטלקית חדשה שהיא פרויקט של ארבעה חברי ילדות מעיר הבירה: האחים אלון וקובי רביע, מאיר חן ותמיר אוברגוט. המסעדה ממוקמת מול המרחבים הפתוחים של גן מאיר שרמן ומציעה חוויית אירוח מעוצבת וחגיגית. בעזרת השף יוגב ירוס, יצרו הארבעה תפריט חלבי כשר המשלב בין מנות איטלקיות קלאסיות למנות ים-תיכוניות.

פלומינו

(צילום: benyuster)
בין המנות: רביולי נרי פסטה שחורה במילוי ריקוטה לצד סרדין ועגבניות צרובות במחבת (58 שקלים); טורטליני במילוי קרם ארטישוק ירושלמי וכמהין (62 שקלים); פיצה אפומיקטו עם רוטב עגבניות, מוצרלה מעושנת, בטטה, סלק ודבש (58 שקלים); טונה צרובה בציפוי שומשום לצד איולי פיקנטי וירקות חרוכים (88 שקלים) ועוד. חלק גדול מהמנות מתאימות לחלוקה ויש למעלה מ-60 סוגי יין בתפריט וכמה קוקטיילים שמשלימים את החוויה.
המלך ג'ורג' 41 ירושלים, 077-3627511. כשר בהשגחת צהר

למידע נוסף ופרטים בקרו בכתבת המקור בYNET

מוזמנים לשתף